hälsohelg?

I helgen har jag(Linnea) varit på ett unfläger, jag var ledare där och temat var hälsa! tror ni vi kunde hålla de? Självklart inte, jag, Linnea och Kajsa tyckte vi kunde  överraska de andra med lite kladdkaka, så vi bakade två kladdkakor ^^ en var vanlig och den andra hade mandel i sig! =)
Den med mandel blev hur god som helst, och kladdkakan var omtyckt av de flesta! :)

en liten bit av varje kladdkaka! :)

Sen så idag hade vi inget att göra och kom då på att vi kunde göra en till kladdkaka! Men vi hade kvar saker så vi kunde göra två kladdkakor, men då kom vi på iden att göra en kladdkaka fast med dubbelt så mycket smet! ^^
Den blev supergod, väldigt kladdig! Tyvärr så var det ju inte alla som fick smaka den eftersom de flesta hade farit hem redan då! :P
Receptet på kladdkakan var det varnliga fast dubbelt dvs
                     200 gram smör
                     4 ägg
                     5 dl socker
                     6 msk kakao
                     3 dl vetemjöl
                     2 tsk vaniljsocker
ugnen ska vara på 175 grader, men jag vet inte hur länge man ska ha i den, kollade inte på klockan! Men den behöver lite längre tid eftersom att den är mkt tjockare. och sen så beror det på hur kladdig man vill ha den! :)


Xoxo Linnea & Frida :)
                                                                               

Kommentarer
Postat av: Tova

Mm... jag gör alltid dubbel smet, lika bra när man ändå håller på ju ;)



Härlig blogg förresten!

2010-01-11 @ 16:17:16
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0