Kladdkaka med mintchoklad

Hej!
Igår så var det första gången som vi bakat kladdkaka utan att va med varandra. Det vill säga at jag Frida bakade en kladdkaka utan Linnéa :P Det var min kära moder som var såå sugen på kladdkaka och frågade om jag inte kunde baka en till efterrätt, och självklart knde jag göra det ;D Så vi bestämde oss för att he i marabou mintchocklad, för vi tyckte att det skulle bli gott ;D
Kan ju bara säga att den blev riktigt lyckad :D så där kladdig i mitten och smaken av mint var ljuvlig ;D Den fick en ganska rolig yta för att jag hade smällt chokladen och sedan hett ner den i smeten. Så på ytan var det som ett lager av choklad som hade stelnat och det hade bildats ett luftrum mellan kladdkakan och det där lagret. Man kunde stå och trycka ner och upp det xD vilket jag tyckte var gode så coolt =)
Det var även min familj som fick vara provsmakare då den här gången :P
Min mamma och pappa tyckte att den blev jätte god men min lillebror tyckte att den smakade för strakt med mint, men jag tror att det är för att han inte tog nån grädde xD Jag rekomenderar att man har grädde till, det blev riktigt gott ;D

Här är receptet -->             3 ägg                       gräddas i mitten av ungnen i ca:35 min på 175°
                                              3dl socker
                                              1½dl mjöl
                                              100g smör
                                              1½ msk kakao
                                              5rader mint choklad från en 200g kaka ;D
OBS! dettta recept bör inte användas om man inte ska göra med mintchoklad elr nån annan choklad för att jag har ändrat lite på receptet, man skulle kunna he i lite mer kakao för att få den mörkare, men det göres efter man har stoppan ner den smälta chokladen ;D




xoxo Frida & Linnéa ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0