Kladdkaka med Polly! :D

Heej! ;D
Detta kommer bli ett ganska snabbt inlägg eftersom att jag skriver men inte har så mkt tid igentligen ^^
Iallafall har vi nu bakat en till kladdkaka och i denna var det Polly! ^^
Vi bakade till våran mysdag på skolan, därför blev det också att vi bakade två kladdkakor, den som vi inte gav bort blev bättre än den andra ^^
Den här kladdkakan ska man iallafall äta kall eftersom den var mycket godare då.
Jag vet inte riktigt vad som har hänt med våra kladdkakor, men alla blir kladdiga och kompakta! kladdiga är dom dock alltid men att det blir så kompakta är lite ovanligt ^^ Men det är grymt gott! :D
Nu kommer vi nog inte göra kladdkaka på ett tag, eftersom att jag, Linnea åker till Tjeckien och åker snowboard idag. Och Frida vill nog inte baka någon kladdkaka själv ;P Men ni kommer väl inte sitta så mycket vid datorn heller så :P
Jag ska försöka skriva ett blogginlägg om jag hittar en dator där borta, om hur jag har det och så! :D Kommer sakna Frida och många fler som bara den! <3

God Jul! :D

Här är receptet! --->                     ugnen ska vara på 175° gräddas i 20-25 min i mitten av ungnen.

                                                           100 gram smör

                                                           2,5 dl socker

                                                           2 ägg 
                                                           1,5 dl vetemjöl

                                                           3 msk kakao

                                                           1 tsk vaniljsocker

                                                           1-1,5 dl Polly

    
Resultat! ;D                    
xoxo Linnea & Frida! :D

Kommentarer
Postat av: Malin

Men den kladdkakan ni bjöd på var ändå god :3

Ha en trevlig resa i tjeckien nu.

och god jul =D <3

2008-12-20 @ 15:17:55
URL: http://mittlivmedord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0